ZSP nr 2 w Brzesku stawia na nietypowe prowadzenie zajęć edukacyjnych. W tym tygodniu uczniowie klasy II Tme po raz kolejny wzięli udział zajęciach modułowych przeprowadzanych metodą CLIL. W tym dniu język angielski połączył się z zagadnieniami związanymi z projektowaniem układów logicznych.
Priorytetem oczywiście było nauczenie się realizacji prostych funkcji logicznych z wykorzystaniem funktorów i elementów układów stykowo-przekaźnikowych. Na kwestie językowe zwracano uwagę w drugiej kolejności, co oznacza, że przy okazji omawianego tematu miała miejsce nauka kluczowego słownictwa: nazw, podstawowych pojęć i wyrażeń algebry Boole’a, dzięki którym uczniowie będą mogli zrozumieć i opowiadać procesy zachodzące w/w układach – czytamy na stronie szkoły.
Ciekawym pomysłem na „odczarowanie” nużących powtórzeń i zaktywizowanie młodzieży jest z pewnością Kahoot – bezpłatna platforma, na której można tworzyć quizy w formie pytań jednokrotnego wyboru. O walorach pracy z Kahoot mogli przekonać się uczniowie, którzy po zalogowaniu się na stronie lub aplikacji, wprowadzili swoje nicki i przystąpili do rozwiązywania testu podsumowującego wiadomości z lekcji.
Zajęcia te odbyły się podczas realizacji projektu „Zintegrowane nauczanie języka i przedmiotu (CLIL) – nową szansą na rozwój szkoły”. Uzyskał on dofinansowanie w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój (PO WER) – projekt mobilność kadry edukacji szkolnej i jest współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego. Czas jego realizacji obejmuje okres od 01.09.2016r. do 30.11.2017r., a całkowite dofinansowanie projektu z Unii Europejskiej wynosi 222 856,09 zł.
______
ZSP nr w Brzesku/mojebrzesko.pl