W ZSP nr 2 mijają kolejne miesiące realizacji projektu unijnego: „Zintegrowane nauczanie języka i przedmiotu (CLIL) – nową szansą na rozwój szkoły”. W tym roku szkolnym metodą zintegrowanego
Lekcje języka polskiego z wykorzystaniem języka angielskiego były początkowo sporym zaskoczeniem dla uczniów. Ale jak się okazało, np. definicja archetypu w języku angielskim była dużo prostsza, niż wyjaśnienie tego pojęcia, zamieszczone w podręczniku do nauki j. polskiego „Ponad słowami”. „An archetyp is a universal symbolic pattern. Archetypal myths explain the nature of the word and life. Examples of archetypal characters are the femme fatale, the great mother and father, and the dying god”.
Realizacja projektu unijnego zakłada również stosowanie nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK). Nieocenioną pomocą jest w tym względzie tablica interaktywna. Historię ptaka słonecznego Feniksa z „Mitologii” Jana Parandowskiego uzupełniono opisem zdjęcia Josepha Anthony`ego „Like a Phoenix from the flames”. The clouds looking a bit like a winged beast. Halema’uma’u crater – tak swoje zdjęcie opisał fotograf, którego niektórzy uczestnicy projektu, odbywający zajęcia językowe w Richard Language College i mieszkający u Fad i Ernesta Anthony (host family) w Bournemouth.
Uczniowie klasy 1 TMe zapoznali się też z symbolami olimpijskimi, oglądając film: The History and symbols of the Olimpics, ale największe emocje towarzyszyły lekcji powtórzeniowej, przeprowadzonej z wykorzystaniem gry edukacyjnej kahoot. Tę metodę poznały panie prof. Ewa Świerczek i Anna Skoczek na zajęciach językowych w RLC w Bournemouth, prowadzonych przez Briana Mc Guinessa. Platforma kahoot została rozpowszechniona w naszej szkole i cieszy się niezwykłym powodzeniem.
W drugim semestrze klasę 1TMe czekają jeszcze lekcje j. polskiego po angielsku: The Globe – Teatr Elżbietański,The life of Shakespeare, William Shakespeare –“Macbeth” – character list i “Macbeth” – Character List – Quick Quiz.
_______
ZSP nr 2 w Brzesko/Anna Skoczek