RANKING 2017 – BRĄZOWA TARCZA TECHNIKUM – 249 MIEJSCE W POLSCE
RANKING 2018 – BRĄZOWA TARCZA TECHNIKUM – 232 MIEJSCE W POLSCE
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 w Brzesku „Zielonka”
TECHNIKUM
4 letnie, dla młodzieży, na podbudowie programowej gimnazjum
Przedmioty rozszerzone: matematyka, fizyka.
Baza dydaktyczna: pracownia układów i urządzeń elektronicznych, pracownia maszyn i napędów elektrycznych.
Zakres kompetencji zawodowych absolwenta:
-wykonywanie i uruchamianie instalacji elektrycznych na podstawie dokumentacji technicznej,
-montowanie i uruchamianie maszyn i urządzeń elektrycznych na podstawie dokumentacji technicznej,
-wykonywanie konserwacji instalacji, maszyn i urządzeń elektrycznych,
-eksploatowanie instalacji elektrycznych,
-eksploatowanie maszyn i urządzeń elektrycznych.
Praktyka:Uczniowie kształcący się w zawodzie technik elektryk odbywają w klasie III 4 – tygodniową praktykę w zakładach z branży elektroinstalacyjnej, elektrycznej. Uczeń sam może znaleźć firmę, w której chce odbyć praktykę, w przeciwnym wypadku praktykę zawodową w firmach organizuje szkoła.
Perspektywy rozwoju zawodowego ucznia:
– kurs: obsługa i programowanie falowników,
– kurs: uprawnienia eksploatacyjne SEP,
– kurs: komputerowego wspomagania projektowania,
– kurs: elektrotechniki pojazdowej.
Możliwości w zakresie zatrudnienia:
– elektrownie, zakłady energetyczne, kopalnie, huty, kolej,
– firmy naprawiające sprzęt elektryczny, zakłady usługowe i naprawcze AGD,
– firmy elektroinstalacyjne, budownictwo mieszkaniowe i szeroko rozumiany przemysł (przy konserwacji i utrzymaniu linii produkcyjnych),
– firmy projektujące i montujące instalacje alarmowe,
– własna działalność gospodarczo- usługowa.
Przedmioty rozszerzone: fizyka, matematyka.
Baza dydaktyczna: pracownia symulacyjna CNC, pracownia urządzeń mechatronicznych, pracownia robotyki i układów manipulacyjnych, pracownia hydrauliki.
Zakres kompetencji zawodowych absolwenta:
-montowanie urządzeń i systemów mechatronicznych,
-wykonywanie rozruchu urządzeń i systemów mechatronicznych,
-wykonywanie konserwacji urządzeń i systemów mechatronicznych,
-eksploatowanie urządzeń i systemów mechatronicznych,
– tworzenie dokumentacji technicznej urządzeń i systemów mechatronicznych,
– tworzenie dokumentacji technicznej urządzeń i systemów mechatronicznych,
-programowanie urządzeń i systemów mechatronicznych,(umiejętność programowania sterowników PLC: Easy Moeller, Need Relpol – obsługa i programowanie robota przemysłowego Kawasaki w trybie Block Teaching – na poziomie podstawowym/średnim).
Praktyka: Uczniowie odbywają 4-tygodniową praktykę zawodową w dowolnym, wybranym przez siebie zakładzie pracy. Dzięki współpracy zagranicznej uczniowie uczestniczą również w praktykach zawodowych w innych krajach.
Perspektywy rozwoju zawodowego ucznia:
– kurs: projektowanie i eksploatacja napędów pneumatycznych i elektropneumatycznych,
– kurs: obsługa i programowanie falowników,
– kurs: projektowanie robota mobilnego,
– kurs: elektrotechnika pojazdowa,
– kurs: programowanie sterowników PLC,
– kurs: uprawnienia eksploatacyjne SEP,
– kurs: komputerowe wspomaganie projektowania,
– kurs: sporządzanie kosztorysów inwestycji budowlanych.
Możliwości w zakresie zatrudnienia:
– duże przedsiębiorstwa produkcyjne o zautomatyzowanym i zrobotyzowanym cyklu produkcyjnym,
– małe firmy, w których pracownik spełnia szereg funkcji i zadań od produkcji do utrzymania ruchu,
– własna działalność gospodarcza w zakresie napraw i konserwacji urządzeń, które można potocznie nazwać mechatronicznymi.
Przedmioty rozszerzone: matematyka, informatyka.
Baza dydaktyczna: 6 nowoczesnych pracowni komputerowych, w tym: pracownia grafiki komputerowej, pracownia systemów operacyjnych.
Zakres kompetencji zawodowych absolwenta:
– montowanie oraz eksploatacja systemów komputerowych i urządzeń peryferyjnych,
– wykonywanie i eksploatacja lokalnych sieci komputerowych,- projektowanie, tworzenie, administracja i użytkowanie baz danych,
– programowanie aplikacji desktopowych, internetowych oraz mobilnych,
– projektowanie, tworzenie i administracja stronami WWW i systemami zarządzania treścią.
Praktyka: Uczniowie odbywają 8-tygodniową praktykę zawodową w dowolnym, wybranym przez siebie zakładzie pracy.
Perspektywy rozwoju zawodowego ucznia:
– kurs: zaawansowane techniki html i technologia less,
– kurs: edycja i tworzenie materiałów budowlanych,
– kurs: grafika komputerowa 3D w programie 3DSMax,
– kurs: tworzenie aplikacji mobilnych na platformę ANDROID i iOS.
Możliwości w zakresie zatrudnienia:
-wszystkie gałęzie gospodarki, w których mają zastosowanie komputery,
-własna działalność gospodarcza w zakresie usług informatycznych, sklepy komputerowe, dystrybucja sprzętu komputerowego i oprogramowania.
Przedmioty rozszerzone: matematyka, fizyka.
Baza dydaktyczna:
– pracownia budowlana,
– pracownia komputerowa (AutoCAD, Rodos, RM-WIN i in.).
Zakres kompetencji zawodowych absolwenta:
-wykonywanie robót konstrukcyjno-budowlanych,-koordynowanie prac związanych z wykonywaniem określonych robót budowlanych,
-organizowanie i kontrolowanie robót związanych z zagospodarowaniem terenu budowy,
-organizowanie i kontrolowanie robót konstrukcyjno-budowlanych stanu surowego,
-organizowanie i kontrolowanie robót związanych z utrzymaniem obiektów budowlanych w pełnej sprawności technicznej,
-sporządzanie kosztorysów na roboty budowlane.
Praktyka:Uczniowie technikum, kształcący się w zawodzie technik budownictwa odbywają 4-tygodniową praktykę w zakładach związanych z branżą budowlaną. Uczeń sam może znaleźć firmę, w której chce odbyć praktykę, w przeciwnym wypadku praktykę zawodową w firmach organizuje szkoła.
Perspektywy rozwoju zawodowego ucznia:
– kurs: sporządzanie kosztorysów inwestycji budowlanych,
– kurs: obsługa obrabiarek sterowanych numerycznie,
– kurs: dekoracyjnych robót wykończeniowych.
Możliwości w zakresie zatrudnienia: przedsiębiorstwa budowlane, biura projektowe, państwowy nadzór budowlany, spółdzielnie mieszkaniowe, wytwórnie prefabrykatów.
Przedmioty rozszerzone: geografia, matematyka.
Baza dydaktyczna: pracownia geodezyjna, laboratorium instrumentów geodezyjnych.
Zakres kompetencji zawodowych absolwenta:
-zakładanie i pomiar osnów pomiarowych oraz wykonywanie pomiarów sytuacyjnych i wysokościowych terenu,
-sporządzanie opracowań geodezyjnych i kartograficznych na podstawie danych pomiarowych lub projektowych,
-wykonywanie pomiarów realizacyjnych, geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej, pomiarów kontrolnych obiektów budowlanych i urządzeń technicznych oraz opracowywanie wyników tych pomiarów,
-wznawianie znaków granicznych i wyznaczanie punktów granicznych, wykonywanie podziałów i rozgraniczeń nieruchomości, scaleń i wymiany gruntów, scaleń i podziałów nieruchomości oraz wywłaszczeń nieruchomości,
-aktualizacje i modernizacje bazy danych katastru nieruchomości, -prowadzenie i aktualizacje danych państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego.
Praktyka: Uczniowie kształcący się w zawodzie technik geodeta odbywają 4-tygodniową praktykę w biurach projektowych lub geodezyjnych. Uczeń sam może znaleźć firmę, w której chce odbyć praktykę, w przeciwnym wypadku praktykę zawodową w firmach organizuje szkoła.
Perspektywy rozwoju zawodowego ucznia:
– kurs: pomiary metodą GPS,
– kurs: komputerowe wspomaganie projektowania.
Możliwości w zakresie zatrudnienia:
-wydziały geodezji urzędów administracji państwowej, wydziały ochrony środowiska, Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, geodezyjne firmy państwowe i prywatne, biura projektowe, firmy budowlane,
– prowadzenie własnej działalności świadczącej usługi w szerokim zakresie prac geodezyjnych.
TECHNIK ROBÓT WYKOŃCZENIOWYCH W BUDOWNICTWIE
Przedmioty rozszerzone: fizyka, matematyka.
Baza dydaktyczna:
– pracownia budowlana,
– pracownia komputerowa (AutoCAD, Rodos, RM-WIN i in.).
Zakres kompetencji zawodowych absolwenta:
-wykonywanie robót montażowych, okładzinowych i wykończeniowych,
-organizowanie i kontrolowanie robót związanych z zagospodarowaniem terenu budowy,
-montaż, użytkowanie i demontaże rusztowań stosowanych podczas wykonywania robót wykończeniowych,
-koordynowanie prac związanych z wykonywaniem budowlanych robót wykończeniowych,
-organizowanie i kontrolowanie robót wykończeniowych prowadzonych w obiektach budowlanych,
-sporządzanie kosztorysów na roboty wykończeniowe w budownictwie.
Praktyka: Uczniowie technikum, kształcący się w zawodzie technik robót wykończeniowych w budownictwie odbywają 4 tygodniową praktykę w zakładach związanych z branżą budowlaną. Uczeń sam może znaleźć firmę, w której chce odbyć praktykę, w przeciwnym wypadku praktykę zawodową w firmach organizuje szkoła.
Perspektywy rozwoju zawodowego ucznia:
– kurs: sporządzanie kosztorysów inwestycji budowlanych,
– kurs: dekoracyjnych robót wykończeniowych.
Możliwości w zakresie zatrudnienia: przedsiębiorstwa budowlane, biura projektowe, państwowy nadzór budowlany, spółdzielnie mieszkaniowe, wytwórnie prefabrykatów.
TECHNIK ŻYWIENIA I USŁUG GASTRONOMICZNYCH
Przedmioty rozszerzone: matematyka, j. angielski.
Baza dydaktyczna: pracownia obsługi gości, pracownia technologiczna, sala dydaktyczna.
Zakres kompetencji zawodowych absolwenta:
-ocenianie jakości żywności oraz jej przechowywanie,
-sporządzanie i ekspedycja potraw i napojów,
-planowanie i ocena żywienia,
-organizowanie produkcji gastronomicznej,
-planowanie i realizacje usług gastronomicznych.
Praktyka: Uczniowie technikum, kształcący się w zawodzie technik żywienia i usług gastronomicznych odbywają 4-tygodniową praktykę w zakładach branży gastronomicznej. Uczeń sam może znaleźć firmę, w której chce odbyć praktykę, w przeciwnym wypadku praktykę zawodową w firmach organizuje szkoła. Dzięki współpracy zagranicznej uczniowie uczestniczą również w praktykach zawodowych w innych krajach.
Perspektywy rozwoju zawodowego ucznia:
-kurs kelnerski.
Możliwości w zakresie zatrudnienia:
– wszystkie typy zakładów świadczących usługi hotelarsko – gastronomiczne,
– własna działalność gospodarcza,
– kontynuowanie nauki na wybranych kierunkach studiów.
Przedmioty rozszerzone: geografia, j. angielski.
Baza dydaktyczna: pracownia hotelarska.
Zakres kompetencji zawodowych absolwenta:
– prowadzenie działalności promocyjnej oraz sprzedaż usług hotelarskich,
– rezerwowanie usług hotelarskich,
– wykonywanie prac związanych z obsługą gości w recepcji,
– przygotowywanie jednostek mieszkalnych do przyjęcia gości,
– przygotowywanie i podawanie śniadań w obiekcie świadczącym usługi hotelarskie,
– przyjmowanie i realizacja zamówień na hotelarskie usługi dodatkowe.
Praktyka: Uczniowie kształcący się w zawodzie technik hotelarstwa odbywają 8-tygodniową praktykę w zakładach z branży hotelarskiej. Uczeń sam może znaleźć firmę, w której chce odbyć praktykę, w przeciwnym wypadku praktykę zawodową w firmach organizuje szkoła.
Perspektywy rozwoju zawodowego ucznia:
-kurs kelnerski.
Możliwości w zakresie zatrudnienia: Po uzyskaniu tytułu technika hotelarstwa otwierają się możliwości pracy w hotelach, motelach, domach wypoczynkowych, biurach turystycznych, sanatoriach, schroniskach oraz innych podmiotach świadczących usługi turystyczne.
BRANŻOWA SZKOŁA I STOPNIA
3 letnia, dla młodzieży, na podbudowie programowej gimnazjum
MECHANIK POJAZDÓW SAMOCHODOWYCH
Baza dydaktyczna: pracownia samochodowa, stacja diagnostyczna.
Zakres kompetencji zawodowych absolwenta:
– obsługa pojazdów samochodowych,
– diagnoza pojazdów samochodowych,
– naprawa pojazdów samochodowych.
Perspektywy rozwoju zawodowego ucznia: Kurs elektroniki pojazdowej.
Perspektywy rozwoju zawodowego absolwenta: Absolwent szkoły kształcącej w zawodzie mechanik pojazdów samochodowych może uzyskać dyplom potwierdzający kwalifikacje w zawodzie technik pojazdów samochodowych po potwierdzeniu kwalifikacji „Organizacja i prowadzenie procesu obsługi pojazdów samochodowych” oraz uzyskaniu wykształcenia średniego lub średniego branżowego.
MONTER ZABUDOWY I ROBÓT WYKOŃCZENIOWYCH W BUDOWNICTWIE
Baza dydaktyczna: pracownia budowlana.
Zakres kompetencji zawodowych absolwenta:
– montowanie systemów suchej zabudowy,
– wykonywanie robót malarskich,
– wykonywanie robót tapeciarskich,
– wykonywanie robót posadzkarskich,
– wykonywanie robót okładzinowych.
Perspektywy rozwoju zawodowego ucznia:
-kurs malowania i tapetowania dekoracyjnego.
Baza dydaktyczna: pracownia mechaniczna, pracownia spawalnicza.
Staż zawodowy u pracodawcy.
Zakres kompetencji zawodowych absolwenta:
– wykonywanie elementów maszyn i urządzeń,
– naprawianie elementów maszyn, urządzeń i narzędzi,
– wykonywanie połączeń,
– konserwowanie elementów maszyn, urządzeń i narzędzi.
Perspektywy rozwoju zawodowego ucznia:
-kurs: spawanie metodą MAG.
Perspektywy rozwoju zawodowego ucznia: Po ukończeniu kursu, możliwość uzyskania uprawnień spawacza.
Perspektywy rozwoju zawodowego absolwenta: Absolwent szkoły kształcącej w zawodzie ślusarz po potwierdzeniu kwalifikacji „Wykonywanie i naprawa elementów maszyn, urządzeń i narzędzi” może uzyskać dyplom potwierdzający kwalifikacje w zawodzie technik mechanik po potwierdzeniu dodatkowo kwalifikacji „Organizacja i nadzorowanie procesów produkcji maszyn i urządzeń” oraz uzyskaniu wykształcenia średniego.
Baza dydaktyczna: pracownia gastronomiczna.
Zakres kompetencji zawodowych absolwenta:
– przechowywanie żywności,
– sporządzanie potraw i napojów,
– wykonywanie czynności związanych z ekspedycją potraw i napojów.
Perspektywy rozwoju zawodowego absolwenta: Po ukończeniu szkoły i uzupełnieniu kwalifikacji w ramach kursu „Organizacja żywienia i usług gastronomicznych” oraz uzyskaniu wykształcenia średniego można uzyskać dyplom potwierdzający kwalifikacje w zawodzie technik żywienia i usług gastronomicznych.
Baza dydaktyczna: pracownia samochodowa, samochód osobowy.
Zakres kompetencji zawodowych absolwenta:
– prowadzenie pojazdów samochodowych i zespołów pojazdów (prawo jazdy kategorii B, kwalifikacje wstępne do zdobycia prawa jazdy kategorii C),
– wykonywanie prac związanych z przewozem drogowym rzeczy,
– prowadzenie dokumentacji dotyczącej przewozu drogowego rzeczy,
– wykonywanie prac związanych z obsługą środków transportu drogowego,
– ocenianie stanu technicznego oraz naprawy środków transportu drogowego.
Perspektywy rozwoju zawodowego absolwenta: Absolwent szkoły kształcącej w zawodzie kierowca mechanik po ukończeniu szkoły i uzupełnieniu kwalifikacji w ramach kursu „Organizacja przewozu środkami transportu drogowego” oraz uzyskaniu wykształcenia średniego lub średniego branżowego może uzyskać dyplom potwierdzający kwalifikacje w zawodzie technik transportu drogowego.
Praktyczna nauka zawodu u pracodawcy.
Zakres kompetencji zawodowych absolwenta:
-wykonywanie wyrobów z drewna i tworzyw drzewnych,
-wykonywanie prac związanych z obsługą oraz konserwacją maszyn i urządzeń stosowanych w stolarstwie,
-wykonywanie napraw, renowacji i konserwacji wyrobów stolarskich.
Perspektywy rozwoju zawodowego absolwenta: Absolwent szkoły kształcącej w zawodzie stolarz może uzyskać dyplom potwierdzający kwalifikacje w zawodzie technik technologii drewna po potwierdzeniu kwalifikacji „Organizacja i prowadzenie procesów przetwarzania drewna oraz uzyskaniu wykształcenia średniego lub średniego branżowego”.
Baza dydaktyczna: pracownia układów i urządzeń elektronicznych, pracownia maszyn i napędów elektrycznych
Zakres kompetencji zawodowych absolwenta:
– wykonywanie i uruchamianie instalacji elektrycznych na podstawie dokumentacji technicznej,
– montowanie i uruchamianie maszyn i urządzeń elektrycznych na podstawie dokumentacji technicznej,
– wykonywanie konserwacji instalacji, maszyn i urządzeń elektrycznych.
Perspektywy rozwoju zawodowego ucznia:
-uprawnienia SEP.
Perspektywy rozwoju zawodowego absolwenta: Absolwent szkoły kształcącej w zawodzie elektryk może uzyskać dyplom potwierdzający kwalifikacje w zawodzie technik elektryk po potwierdzeniu kwalifikacji „Eksploatacja maszyn, urządzeń i instalacji elektrycznych” oraz uzyskaniu wykształcenia średniego lub średniego branżowego.
BRANŻOWA SZKOŁA I STOPNIA – WIELOZAWODOWA
dla młodocianych pracowników
Zajęcia teoretyczne zawodowe realizowane są w systemie kursowym, zajęcia praktyczne u pracodawcy. Uczniowie kształcą się w następujących zawodach: monter instalacji i urządzeń sanitarnych, sprzedawca, murarz – tynkarz, dekarz, elektromechanik, kamieniarz, cukiernik, fryzjer, piekarz.Uczniowie, którzy chcieliby kształcić się w innym zawodzie, niż wymienione powyżej, mogą uczyć się w naszej szkole, a praktykę odbywać w wybranej przez siebie firmie.
LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE dla dorosłych,
3 letnie (dla absolwentów ZSZ 2 letnie)
Liceum Ogólnokształcące dla dorosłych to propozycja dla osób, które ukończyły edukację na poziomie Zasadniczej Szkoły Zawodowej, chcą zdobyć średnie wykształcenie i zdać egzamin maturalny. Absolwenci Zasadniczej Szkoły Zawodowej rozpoczynają naukę od 3 semestru – cykl nauczania trwa dwa lata. Szkoła daje szanse na otrzymanie lepszej pracy, otwiera drogę do dalszego kształcenia.
CENTRUM KOMPETENCJI ZAWODOWYCH
Celem CKZ jest zwiększenie szans na zatrudnienie uczniów kształcących się w szkołach zawodowych, w szczególności poprzez poprawę efektywności kształcenia zawodowego oraz powiązanie oferty edukacyjnej z rynkiem pracy i włączenie do procesu kształcenia zawodowego: -pracodawców, -instytucje samorządowe,-uczelnie wyższe.