Reklama

Czy Sławomir Pater mija się z prawdą?

POTĘŻNY festiwal piwa. Takie wydarzenie, w ramach swojej kampanii wyborczej, promuje kandydat PiS na burmistrza Brzeska Sławomir Pater. Sam twierdzi, że jest to jego inicjatywa. Kandydat PiSu przedstawia imprezę jakoby była już w zaawansowanej fazie realizacji, a dotychczasową współpracę z Browarem Okocim określa jako “ograniczoną”. Temat nas zaciekawił, więc postanowiliśmy zapytać centralne władze Grupy Carlsberg, co myślą o tym projekcie. To, że firma jest tym zdziwiona, to mało powiedziane.

W artykułach prasowych Sławomir Pater zapowiadał, że jego celem jest przedstawienie Browaru Okocim w wielopłaszczyznowej formie komunikacji. Kandydat PiSu zaznaczył, że Browar jest sponsorem wielu wydarzeń w gminie i powiecie – trochę chyba się to kłóci ze stwierdzeniem, że współpraca z miastem jest “ograniczona”. Impreza, która jest jak na razie elementem kampanii wyborczej,  miałaby pokazać browar na kilku płaszczyznach aktywności i komunikacji: Jest to aktywność Społeczna, Sportowa, Artystyczna. Sławomir Pater ustalił (ale z kim to nie wiadomo), że zorganizowany zostanie także pokaz warzenia piwa. Taki brzeski Oktoberfest.

Zapytaliśmy więc grupę Carlsberg Polska co sądzi o tym pomyśle, który jak widać jest już w zaawansowanej fazie rozwoju. Oczywiście myśleliśmy, że skoro impreza jest już tak przygotowana, to i Browar Okocim mocno angażuje się w tą sprawę. Okazało się, że rzeczywistość jest – jakby to ładnie ująć – nieco inna.  Pragniemy jednocześnie poinformować, iż nie podejmowaliśmy żadnych zobowiązań związanych z udziałem lub współorganizowaniem Festiwalu Piwa. Tego typu idea była już kilka lat temu kilkukrotnie podejmowana i dyskutowana m.in. jako inicjatywa pracowników Browaru, zaś ostatnio przez Stowarzyszenie Miłośników Browaru Okocim. Chętnie zapoznamy się z projektem Festiwalu w przyszłości, gdy będą znane konkretne szczegóły – poinformowała naszą redakcję Beata Ptaszyńska-Jedynak, dyrektor ds. komunikacji Carlsberg Polska.

Carlsberg’a zaniepokoiło również to, że ich marka – Browar Okocim – jest wykorzystywana do celów politycznych. Jak podkreśla  Beata Ptaszyńska-Jedynak, Carlsberg Polska, a tym samym również Browar Okocim nigdy nie angażują się w żadne działania polityczne.

A co z tą współpracą z samorządem gminy. Według przedstawicieli Browaru Okocim, dotychczasowa współpraca z samorządem gminy przebiega naszym zdaniem sprawnie, kontaktujemy się na bieżąco na wielu różnych płaszczyznach. Bardzo chętnie współpracujemy z miastem Brzesko i nadal będziemy aktywnie włączać się w inicjatywy lokalne – dodaje dyrektor ds. komunikacji Carlsberg Polska.

Czy kandydat PiSu Sławomir Pater przeprosi wyborców za wprowadzaniem w błąd mieszkańców gminy?