10 marca 2014 r. podpisana została umowa z wykonawcą, konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Inżynieryjne „IMB Podbeskidzie” ze Skoczowa, Przedsiębiorstwo Drogowo-Mostowe „ GODROM” z Gorlic oraz Przedsiębiorstwo Drogowo-Mostowe z Dębicy. Wykonawca miał zaprojektować i wybudować drogę łącznikową klasy GP, pomiędzy węzłem Brzesko na autostradzie A-4 a drogą krajową DK 94.
W ramach realizacji inwestycji powstała jedno jezdniowa droga klasy GP o długości ok. 2,1km. Wybudowana została estakada w ciągu drogi łącznikowej o długości ok. 200 m i maksymalnej długości przęsła 46 m, obiekt ramowy z funkcją przejścia dla zwierząt średnich, nasyp o długości 300 metrów i wysokości od 4 m do 16 m , rondo jedno pasowe na skrzyżowaniu z drogą krajową nr 94 i łącznice do ronda. Dla uzyskania właściwych warunków posadowienia dróg, obiektów inżynierskich oraz zapewnienie stateczności nasypów i skarp należało wzmocnić podłoże gruntowe – informuje Iwona Mikrut, główny specjalista ds. komunikacji społecznej krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
300 metrowy nasyp drogowy, po którym poprowadzona jest droga od estakady do ronda na DK 94 waży 300 tysięcy ton. Zbudowany jest z 29 warstw gruntu nasypowego, po 0,5 metra grubości każda. Warstwy były zagęszczane, by osiągnąć niezbędne parametry. Warunki gruntowe pod wysokim nasypem były trudne. Stanowią je piaski pylaste miękkoplastyczne, gliny pylaste i gliny próchnicze. Aby wybudować nasyp na takim słabym podłożu konieczne było jego wzmocnienie. W tym celu nasyp posadowiono na materacach geotechnicznych, zbudowanych z dwóch warstw geosiatki i kruszywa pomiędzy tymi siatkami o grubości 40 cm. Od początku robót prowadzono pomiary geodezyjne przyrostów osiadania podłoża pod nasypem (monitoring za pomocą sieci reperów). Proces osiadanie już się zakończył – zapewnia Iwona Mikrut.
W ramach inwestycji przebudowane zostało także skrzyżowanie z ul. Leśną w Brzesku, wybudowany chodnik i urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego. Powstały przepusty, drogi dojazdowe i urządzenia ochrony środowiska: zbiornik retencyjno-oczyszczający i urządzenia do oczyszczania wód oraz system odwodnienia pasa drogowego. Częściowo przebudowana a częściowo zbudowana od podstaw, w zależności od konieczności została infrastruktura techniczna, sieci: oświetleniowa, energetyczna, teletechniczna, wodociągowa, gazowa; urządzenia melioracyjne, kanalizacja sanitarna i deszczowa.
Koszt inwestycji wyniósł prawie 44 mln zł.