Promocyjny przejazd nowoczesnym Impulsem do Tarnowa symbolicznie zainaugurował połączenie, które małopolski przewoźnik będzie obsługiwał od niedzieli, 11 grudnia, wraz z wprowadzeniem nowego rozkładu jazdy na kolei.
Uruchomienie trzeciej linii SKA to kolejny etap działań, którymi od kilku lat zmieniamy oblicze kolei w Małopolsce. Konsekwentnie dążymy do zapewnienia mieszkańcom jak najlepszych warunków podróży, czego symbolem jest niedawno odebrany, nowoczesny Impuls. Znakami rozpoznawczymi naszych kolei są również punktualność, atrakcyjna cena i duża częstotliwość kursowania. Z takiej kompleksowej oferty już za kilka dni będą korzystać pasażerowie jadący z i do Tarnowa – podkreśla marszałek Jacek Krupa.
Przypomnijmy, że na zakup nowoczesnego taboru zarząd województwa przeznaczył w tym roku ponad 300 mln zł. Pierwsze 6 pojazdów wyprodukowanych przez sądecki NEWAG trafiło do Małopolski w ubiegłym tygodniu. Kolejne 7 Impulsów zacznie obsługiwać połączenia od marca przyszłego roku.
W ciągu ostatnich lat przy ogromnym wsparciu funduszy unijnych, zakupiliśmy w sumie 44 nowoczesne pociągi, które wprowadziły zupełnie nowy standard w podróży koleją. To na pewno nie koniec inwestycji w tabor – w przyszłym roku planujemy kupno kolejnych składów – zapowiada wicemarszałek Stanisław Sorys odpowiadający w zarządzie województwa za Regionalny Program Operacyjny.
W ramach nowego rozkładu jazdy na trasę SKA 3 wyjedzie aż 30 pociągów Kolei Małopolskich. W godzinach porannego i popołudniowego szczytu będą kursować co pół godziny, przez resztę dnia – co godzinę. To nie koniec rewolucyjnych zmian na małopolskich torach w związku z wprowadzeniem nowego rozkładu jazdy. Przypomnijmy, że praca eksploatacyjna wzrasta o 15%, na tory wyjedzie 31 pociągów więcej. Dofinansowanie połączeń z budżetu województwa wzrośnie o 11 mln zł i łącznie wyniesie aż 105 mln zł.
Nową jakość przewozów odczują od grudnia nie tylko podróżujący nową linią Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej do Tarnowa, ale także mieszkańcy podróżujący na Sądecczyznę. W nowym rozkładzie jazdy nie tylko zwiększamy liczbę połączeń na tym terenie, ale też kierujemy do obsługi tras nowoczesne składy Kolei Małopolskich. Chcemy w ten sposób zachęcić mieszkańców południowej Małopolski do korzystania z pociągów – dodaje Leszek Zegzda, który w zarządzie województwa odpowiada za obszar transportu.
Przypomnijmy, że pierwsza linia SKA wystartowała w grudniu 2014 roku, gdy pierwszy pociąg Kolei Małopolskich wyjechał na linię Kraków – Wieliczka. Szybkie, punktualne, nowoczesne i komfortowe pociągi bardzo szybko zyskały uznanie pasażerów (w maju 2016 r. spółka przewiozła 3 miliony pasażerów). Coraz większym zainteresowaniem cieszy się także druga linia SKA z Krakowa do Miechowa i Sędziszowa, która docelowo ma również objąć Skawinę. To nie wszystko – jest szansa, że za kilka lat pasażerowie pojadą koleją również dalej – w kierunku Kalwarii Zebrzydowskiej oraz Oświęcimia przez Spytkowice.
Z kolei uruchamiana dziś trzecia linia SKA, po remoncie torów przez spółkę PKP PLK, zostanie przedłużona do Trzebini.