Dzięki temu w styczniu 2017 r. będzie można ogłosić przetarg na przygotowanie materiałów do decyzji środowiskowej i koncepcji programowej dla inwestycji: Przebudowa DK 75 klasy GP na odc. Brzesko – Nowy Sącz odc. I – II etap łącznika „brzeskiego”.
II etap łącznika „brzeskiego” w przeciwieństwie do dalszego przebiegu dk 75 ma już opracowane Studium Korytarzowe czyli znany jest przebieg tego odcinka . Trasa rozpocznie się od zrealizowanego już I etapu łącznika Brzesko (włączenie do dk 94) i będzie miała długość ok. 2,4 km. Włączenie do istniejącej drogi krajowej nr 75 nastąpi w rejonie styku ulic: A. Mickiewicza i Cesarski Gościniec.
Aktualnie na odcinku dk 75 w rejonie Brzeska, szczególnie w godzinach szczytu, wyczerpała się przepustowość pojazdów z uwagi na liczne zakłady i sklepy komercyjne, sygnalizacje świetlne oraz nakładanie się ruchu miejskiego z tranzytowym. Mimo oddania do ruchu autostrady A-4 na odc. węzeł Szarów – węzeł Krzyż i odciążającej ruch pojazdów dk 94 – sytuacja uległa jedynie czasowej poprawie. Według danych Generalnego Pomiaru Ruchu z 2015 r. na odcinku dk 94 pomiędzy włączeniem I etapu łącznika brzeskiego (stanowiącym początek II etapu łącznika brzeskiego) – do skrzyżowania z istniejącą dk 75, na kierunku Brzesko – Nowy Sącz, średni dobowy ruch wynosi nawet 17 996 pojazdów na dobę.
Budowa II etapu łącznika „brzeskiego” pozwoli na odsunięcie od Brzeska ruchu tranzytowego pomiędzy A4 a Nowym Sączem i rozładowanie spiętrzeń ruchu w godzinach szczytu. Po wybudowaniu łącznik „brzeski” stanowić będzie południowo-zachodnią obwodnicę miasta, która upłynni także ruch z Nowego Sącza do A4.
Według planowanego harmonogramu uzyskanie decyzji środowiskowej przewidywane jest w 2019 r., a inwestycja będzie realizowana w systemie „projektuj i buduj” w latach 2020-2023 (projektowanie i realizacja).