Wiadukt PKP w Brzesku: Ostatnie szlify – zdjęcia

366 0

Na początku lipca PKP planuje zakończenie robót drogowych pod wiaduktem w Brzesku i otwarcie dwukierunkowego ruchu drogowego. Na czas przebudowy obiektu, wprowadzono ruch naprzemienny, sterowany sygnalizacją świetlną.

Nowy wiadukt nad drogą wojewódzką w Brzesku powstał w ramach modernizacji linii E30 Kraków – Rzeszów na odcinku Bochnia – Biadoliny. Aby nawiązać architektonicznie do poprzedniego obiektu, od strony północno-wschodniej pozostawiono odcinek murów oporowych.

Nowy wiadukt zapewnia wyższy poziom bezpieczeństwa oraz bezkolizyjny i płynny ruch kolejowo – drogowy na skrzyżowaniu linii kolejowej z drogą wojewódzką. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. znacznie usprawni komunikację w mieście. Obiekt jest wyższy i szerszy, ma wys. 3,5 m i szer. 12,9 m (poprzedni: wys. 3,10 i szer. 5,65 m), górą biegną cztery tory (na poprzednim obiekcie były tylko dwa). Oprócz samego wiaduktu, przebudowywana jest również droga na długości 270 m – mówi w rozmowie z portalem mojeBrzesko.pl.

Wygodną komunikację pieszym pod wiaduktem mają z kolei zapewnić chodniki pod obu stronach jezdni o szerokości 2 m. W rejonie wjazdu pod wiadukt i w sąsiedztwie ul. „Na Górkach” powstaje też ciąg pieszo-jezdny o blisko 100 metrowej długości i szerokości 5 m, łączący się z przebudowywaną na odcinku 130 m drogą gminną, po południowej stronie nasypu kolejowego. Po północnej stronie obiektu, wzdłuż nasypu kolejowego wybudowano asfaltową drogę gminną o długości 653 m i szerokości 5 m – kontynuuje Dorota Szalacha.

Leave a comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *